Które filmy Godarda uważacie za najlepsze?
Moje typy:
1. Do utraty tchu
2. Żyć własnym życiem
3. Szalony Pierrot
4. Pogarda
5. Żołnierzyk
Witam!
Od razu przyznam się, że pretekstem do "odpowiedzi" na to pytanie była ilość obejrzanych przez Ciebie dzieł "nowofalowych" (i nie chodzi tu wyłącznie o Godarda)! W związku z tym mam pytanie o źródła, z których masz możliwość oglądania tych dzieł. Ja mam z tym wielki problem (widziałem tylko garstkę)!
Żebyś nie posądzał mnie o spam powiem, że 'Do utraty tchu' jako jeden z czterech filmów ma u mnie okrągłą 10!
Jeśli będę miał możlliwość to odpowiem pełniej na to pytanie!
Pozdrawiam!
legalnie: pozostaje tylko tv typu Zone Europa, z kupnem ciężko
inaczej: eMule (takiego wyboru filmów nigdzie indziej nie ma)
1. Kobieta jest kobietą
2. Do utraty tchu
3. Szalony piotruś
4. Żyć wlasnym życiem
5. Alphaville
6. Żołnierzyk
7. Sympathy for the devil
Up:
1. Do utraty tchu - 7/10
2. Pogarda - 7/10
3. Alphaville - 7/10
4. Ro.Go.Pa.G. - 7/10
5. Żyć własnym życiem - 6/10
W planach: Kobieta jest kobietą, Żołnierzyk, Szalony Piotruś, Męski - żeński: 15 scen z życia, 2 lub 3 rzeczy, które o niej wiem... Weekend.
Aktualizacja:
1. Do utraty tchu - 7/10
2. Pogarda - 7/10
3. Alphaville - 7/10
4. Ro.Go.Pa.G. - 7/10
5. Żyć własnym życiem - 6/10
6. Męski - żeński: 15 scen z życia - 5/10
7. Kobieta zamężna - 4/10
8. Kobieta jest kobietą - 4/10
W planach: Amatorski gang, Szalony Piotruś, 2 lub 3 rzeczy, które o niej wiem..., Weekend.
1.Made in U.S.A. 7+/10
2.Kobieta jest kobietą 7+/10
3.Charlotte i Veronique 7+/10
4.Szalony Piotruś 7+/10
5.Alphaville 6+/10
6.Do utraty tchu 6+/10
7.Amatorski gang 6/10
8.Żyć własnym życiem 6/10
9.Pogarda 6/10
10.Historia wody 5/10
poza topem:
etiuda z 10 minut później Wiolonczeli 4-5/10
7/10
na półce: Męski-żeński,Żołnierzyk,Karabinierzy,Chinka,Sympathy for the devil i Pasja.
TOP 5:
1. Pogarda
2. Żyć własnym życiem
3. Do utraty tchu
4. Alphaville
5. Szalony Pierrot
1. Pogarda - 10
2. Do utray tchu - 10
3. Alphaville - 10
4. Żyć własnym życiem - 10
5. Bande a part - 10
6. Szalony piotruś - 9
7. Kobieta jest kobietą - 8
8. Karabinierzy - 8
9. Żołnierzyk - 7
10. pochwała miłości - 6
oraz etiuda z 10 minut później: wiolonczela - 9+
1. Alphaville - 9/10
2. Szalony Piotruś - 9/10
3. Żołnierzyk - 8/10
4. Weekend - 8/10
5. Made in U.S.A. - 8/10
6. Do utraty tchu - 8/10
7. Pasja - 8/10
8. Kobieta jest kobietą - 7/10
9. Żyć własnym życiem - 7/10
10. Pogarda - 6/10
11. Amatorski gang - 6/10
12. Męski-żeński 15 scen z życia - 6/10
+
charlotte i veronique
historia wody
powrót charlotte
Je vous salue, Sarajevo
wiolonczela
ro.go.pag.
najstarszy zawód świata
miłość i gniew
o detektywie wole zapomnieć
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Do utraty tchu 8,20 25
2 Pogarda 7,71 17
3 Żyć własnym życiem 7,25 16
4 Szalony Piotruś 7,11 9
5 Alphaville 6,77 13
6 Męski - żeński: 15 scen z życia 7,00 4
7 Kobieta jest kobietą 6,20 5
8 Pasja 5,67 3
Ponadto:
10 minut później: Wiolonczela 6,67 9
Ro.Go.Pa.G. 6,33 3
Historia wody 6,33 3
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Do utraty tchu (1960) 7,82 44
2 Pogarda (1963) 7,78 32
3 Żyć własnym życiem (1962) 7,40 30
4 Weekend (1967) 8,17 6
5 Szalony Piotruś (1965) 7,28 18
6 Alphaville (1965) 7,04 23
7 Męski - żeński: 15 scen z życia (1966) 7,43 7
8 Żołnierzyk (1963) 6,80 5
9 Kobieta jest kobietą (1961) 6,56 9
10 Amatorski gang (1964) 6,42 19
11 Nasza muzyka (2004) 6,40 5
12 Made in U.S.A. (1966) 5,71 7
13 Kobieta zamężna (1964) 5,44 9
Ponadto:
10 minut później: Wiolonczela (2002) 6,80 10
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Do utraty tchu (1960) 7,91 70
2 Pogarda (1963) 7,67 52
3 Żyć własnym życiem (1962) 7,54 50
4 Weekend (1967) 7,50 14
5 Męski - żeński: 15 scen z życia (1966) 7,32 22
6 Szalony Piotruś (1965) 7,17 41
7 Pożegnanie z językiem (2013) 7,38 8
8 Kobieta jest kobietą (1961) 6,96 26
9 Alphaville (1965) 6,83 46
10 Amatorski gang (1964) 6,75 36
11 Żołnierzyk (1963) 6,50 16
12 Imię: Carmen (1983) 6,50 10
13 Kobieta zamężna (1964) 6,21 19
14 Nasza muzyka (2004) 6,11 9
15 2 lub 3 rzeczy, które o niej wiem... (1967) 6,00 9
16 Chinka (1967) 5,78 9
17 Pochwała miłości (2001) 5,57 7
18 Made in U.S.A. (1966) 5,50 12
19 Detektyw (1985) 5,11 9
Krótkometrażowe:
Powrót Charlotte (1958) 6,13 8
Ponadto:
Rogopag (1963) 6,92 13
10 minut później: Wiolonczela (2002) 6,67 12
Aktualizacja z 2018
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1. Do utraty tchu (1960) 7,74 117
2. Pogarda (1963) 7,68 76
3. Żyć własnym życiem (1962) 7,68 80
4. Szalony Piotruś (1965) 7,21 80
5. Męski - żeński: 15 scen z życia (1966) 7,22 45
6. Weekend (1967) 7,39 23
7. Alphaville (1965) 6,89 75
8. Amatorski gang (1964) 6,90 63
9. Kobieta jest kobietą (1961) 6,82 51
10. Żołnierzyk (1963) 6,81 32
11. Kobieta zamężna (1964) 6,41 29
12. Imię: Carmen (1983) 6,50 12
13. Pożegnanie z językiem (2013) 6,44 16
14. 2 lub 3 rzeczy, które o niej wiem... (1967) 6,33 21
15. Made in U.S.A. (1966) 6,23 22
16. Nasza muzyka (2004) 6,23 13
17. Ratuj kto może (życie) (1980) 6,10 10
18. Chinka (1967) 6,06 16
19. Pasja (1982) 5,60 10
19. Król Lear (1987) 5,60 10
21. Detektyw (1985) 5,29 14
Krótkometrażowe:
1. Historia wody (1958) 5,77 13
Filmy nowelowe (reżyser segmentu):
1. Rogopag (1963) 6,87 15
2. 10 minut później: Wiolonczela (2002) 6,56 16
1 Do utraty tchu 7
2 Szalony Piotruś 6
3 Kobieta jest kobietą 4
4 Alphaville 4
czyli słabiutko.więcej nie chce .
1. Do utraty tchu - 8
2. Żyć własnym życiem - 8
3. Męski, żeński - 8
4. Chinka - 7
5. Amatorski gang - 6
6. Żołnierzyk - 6
7. Pogarda - 6
Słabiutko: Szalony Piotruś, Alphaville, Weekend
1. Amatorski gang - 8/10
2. Pogarda - 8/10
3. Do utraty tchu - 8/10
4. Żołnierzyk - 7/10
5. Alphaville - 6/10
6. Made in U.S.A. - 3/10
1. Amatorski gang – 9/10
2. Pogarda – 8/10
3. Szalony Piotruś – 8/10
4. Do utraty tchu – 8/10
5. Żołnierzyk – 7/10
6. Żyć własnym życiem – 6/10
7. Alphaville – 6/10
8. Made in U.S.A. – 4/10
1. Pogarda - 9/10
2. Alphaville - 9/10
3. Żyć własnym życiem - 8/10
4. Do utraty tchu - 8/10
5. Szalony Piotruś - 8/10
01.Chinka 10/10
02.Męski - żeński: 15 scen z życia 10/10
03.Made in U.S.A. 10/10
04.Amatorski gang 10/10
05.Kobieta jest kobietą 9/10
06.Szalony Piotruś 8/10
07.Żyć własnym życiem 8/10
08.Pogarda 8/10
09.Do utraty tchu 7/10
10.Karabinierzy 5/10
1 - Do utraty tchu - 10
2 - Alphaville - 6
3 - Imię: Carmen - 6
4 - Pogarda - 5
5 - Kobieta zamężna - 5
1 - Do utraty tchu - 10
2 - Weekend - 8
3 - Pasja - 7
4 - Wszystko w porzadku - 7
5 - Amatorski gang - 7
6 - Alphaville - 6
7 - Kobieta jest kobieta - 6
8 - Imie: Carmen - 6
9 - Karabinierzy - 6
10 - Pogarda - 5
11 - Kobieta zamezna - 5
12 - Szalony Piotrus - 5
13 - Meski, zenski - 5
14 - Detektyw - 5
15 - Made In U.S.A. - 5
16 - Mozart na zawsze - 5
17 - Pozegnanie z jezykiem - 5
18 - Zdrowas Mario - 5
19 - Chinka - 5
20 - Radosna wiedza - 5
21 - Niemcy , rok 90 - punkt zerowy - 5
22 - Tu I wszedzie - 5
23 - Nowa fala - 5
24 - Zolnierzyk - 5
25 - Zyc wlasnym zyciem - 4
26 - Wlodzimierz I Roza - 4
27 - Nasza muzyka - 4
28 - Sympathy For The Devil - 4
29 - Wiatr ze Wschodu - 4
30 - Krol Lear - 3
31 - Soft And Hard - 3
32 - Walki we Wloszech - 3
33 - Film jak inne - 3
1. Żyć własnym życiem 10/10
2. Do utraty tchu 10/10
3. Kobieta jest kobietą 9/10
4. Pogarda 8/10
5. Szalony Piotruś 8/10
6. Alphaville 8/10
7. Żołnierzyk 8/10
8.Kobieta zamężna 8/10
9. Made in U.S.A. 7/10
10. Amatorski gang 7/10
1. Pogarda - 7/10
2. Alphaville - 7/10
3. Amatorski gang - 7/10
4. Żyć własnym życiem - 6/10
5. Do utraty tchu - 5/10
6. Szalony Piotruś - 5/10
1) Amatorski gang
2) Do utraty tchu
3) Żyć własnym życiem
4) Kobieta jest kobietą
5) Szalony Piotruś
1. Szalony Piotruś
2. Żyć własnym życiem
3. Chinka
4. Męski-żeński
5. Week-end
6. Amatorski gang
7. Do utraty tchu
8. Kobieta jest kobietą
9. Alphaville
10. Żołnerzyk
Na chwile obecną:
1) Do utraty tchu
2) Kobieta jest kobietą
3) Chinka
4) Żołnierzyk
5) Ratuj kto może (życie)
Sporo jednak wciąż przede mną.
1. "Żyć własnym życiem";
2. "Męski-żeński: 15 scen z życia";
3. "Szalony Piotruś";
4. "Week-end";
5. "Le livre d'image";
6. "Amatorski gang";
7. "Pogarda";
8. "Do utraty tchu";
9. "Kobieta jest kobietą";
10. "Imię: Carmen";
11. "2 lub 3 rzeczy, które o niej wiem...";
12. "Alphaville";
13. "Historia/e kina" (cały cykl - najlepszy rozdział: 2 [części III i IV]);
14. "Chinka";
15. "Pożegnanie z językiem";
16. "Pasja".
Wszystkie super. Tylko "Pasja" lekko rozczarowująca. :)
Nie uwzględniam tutaj "Drogi do Wietnamu", "10 minut później: Wiolonczeli" i "Historii wody"
Chyba więcej mi się nie chce Godarda, mimo iż ma jeszcze sporo filmów:
1. Do utraty tchu - 7/10
2. Amatorski gang - 7/10
3. Żyć własnym życiem - 7/10
4. Pogarda - 7/10
5. Szalony Piotruś - 7/10
6. Kobieta jest kobietą - 6/10
7. Żołnierzyk - 6/10
8. Męski-żeński: 15 scen z życia - 6/10
9. Alphaville - 5/10
10. Weekend - 5/10